Bycie zdrowym i wysportowanym – porady

W dzisiejszych czasach, gdzie większość osób prowadzi siedzący tryb życia bardzo ważne staje się to by zadbać o odpowiednio dużą dawkę ruchu i właściwą dietę, które pozwolą utrzymać nam ciało w dobrej formie oraz zadbać o ogólny stan zdrowia organizmu. Na jakie formy aktywności fizycznej warto się zdecydować i jakie zdrowe nawyki żywieniowe wprowadzić do swojej diety? Oto kilka naszych propozycji.

Relaks i ruch – wycieczki rowerowe

Rowery miejskieJednym z popularniejszych sposobów na zapewnienie sobie odpowiednio dużej dawki ruchy, zwłaszcza wśród mieszkańców większych miast jest wyjście na rower. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na kondycje, a dodatkowo nie jest to zbyt męcząca forma ruchu. Tresę wycieczki rowerowej każdy może uwzględnić do swoich oczekiwań jak i możliwości fizycznych dzięki, czemu dla każdego może być to bardzo przyjemna forma aktywności ruchowej. Wybierając trasę należy jednak pamiętać o tym by dostosować ją do rodzaju posiadanego roweru. Na podstawie strony http://www.chillride.pl można wyróżnić takie rowery jak:

  • rowery miejskie,
  • rowery holenderskie,
  • rowery górskie,
  • rowery trekkingowe.

Przy czym rowery miejskie i holenderskie nadają się tylko do jazdy po utwardzonych drogach, czyli ścieżkach rowerowych, na piaszczystych trasach mogą sobie już nie radzić, a jazda na nich może być naprawdę trudna. Rowery górskie jak i trekkingowe dobrze radzą sobie na wszystkich drogach jednak przy tym są one zdecydowanie cięższe i bardziej toporne. Wspomnieć należy, że rowery trekkingowe są bardzo podobne do tych górskich mają zasadniczo nieco inny układ przez co są nieco wygodniejsze, co zwłaszcza się odczuwa na długich trasach. Wybierając trasę wycieczki rowerowej poza rodzajem roweru weźmy także i swoją aktualną kondycje, na początek warto wybierać raczej krótkie i proste trasy.

Fitness – dobrym rozwiązaniem dla początkujących

FITNESSBardzo popularnym formą aktywności fizycznej, która ma dobry wpływ na ogólny stan organizmu jest fitness. Wbrew powszechnej opinii zajęcia tego typu nie są wcale przeznaczane jedynie dla kobiet i również mężczyźni z powodzeniem na takie zajęcia mogą uczęszczać. Według portalu www.fit.pl zapisanie się na fitness ma tę zaletę, że zajęcia odbywają się z góry wyznaczonym terminie jak i w grupie, a od zdecydowanie motywuje do działania. Dodatkowo oferta zajęć fitness jest bardzo zróżnicowana, dzięki czemu każdy z powodzeniem znajdzie takie zajęcia na których bez trudy się odnajdzie. Należy jednak pamiętać o tym, że jeśli mamy problemy z kręgosłupem lub jesteśmy po kontuzji by poinformować o tym trenera, ponieważ może to uniemożliwić nam wykonywanie pewnych ćwiczeń. Niemniej fitness to doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą podnieść swoją kondycję jak i utrzymać dobrą formę.

Fitness na trampolinach – ciekawa alternatywa

fitness na trampolinachCoraz popularniejszy w ostatnim czasie staje się także fitness na trampolinie. Jest to dobra opcja dla osób, które chcą schudnąć, jednak i osoby chcące jedynie popracować nad swoją kondycją odnajdą się na takich zajęciach. Według informacji z www.studiotancaalibi.pl fitness na trampolinach to zasadniczo ćwiczenia z rożnych dyscyplin w tym przede wszystkim wszelkie rodzaje skoków, biegów i marszu, które wykonuje się na jednoosobowej trampolinie. Taka forma ruchy angażuje wszystkie mięśnie, dzięki czemu pomaga ona w kształtowaniu sylwetki i poprawia ogólna koordynacje. Zaletą takiej formy aktywności ruchowej jest także to, że z dobrym skutkiem obniża ona poziom stresu i odpręża.

Zbilansowane posiłki i odżywki – czyli jak się zdrowo odżywiać

odżywki dla sportowcówŻeby utrzymać organizm w dobrej formie ważne jest także odpowiednie odżywianie. Według portalu dieta.pl zdrowa dieta nie musi wcale oznaczyć rezygnowania z ulubionych potraw jednak z zasady powinniśmy starać się by nasza dieta była jak najbardziej zróżnicowana i bogata w różne mikro i makroelementy. Ważne jest to by znalazła się w niej wystarczająco duża ilość warzyw i owoców zwłaszcza warzyw, a także i ryb, które dostarczają kwasów omega 3 oraz mięso z drobiu, które dostarcza białka. W diecie powinny znajdować się także produkty mleczne jednak w nie za dużej ilości. Ważne jest także to by posiłki były spożywane o regularnej porze i w małych ilościach, a także by w ciągu dnia pić odpowiednio dużą ilość wody. W przypadku kiedy decydujmy się na jakąś większą aktywność fizyczną warto pomyśleć o uzupełnienie diety o produkty witaminowe takiej jak choćby odżywki dla sportowców, przede wszystkim odżywki białkowe. Na stronie www.jestpompa.pl można przeczytać, że zawarte w nich substancje dostarczają do mięśni w trakcie treningu niezbędnej energii, a po zakończeniu treningu przyspieszają regenerację mięśni ograniczając przy tym dotkliwe skutki treningów jakimi są zakwasy.

Podsumowując

Bycie zdrowym i wysportowanym wcale nie musi być takie trudne do osiągnięcia w dzisiejszych czasach, ponieważ możliwości i sposobów na osiągniecie tego mamy naprawdę sporo. Trzeba jednak mieć nieco chęci i sporo samozaparcia by do tego dojść.

1 myśl na temat “Bycie zdrowym i wysportowanym – porady

  1. Ilona

    Witam, według mnie każdy powinien się ruszać, a obecnie jest wiele możliwości, bo nie tylko kluby fitness czy siłownie, ale coraz częściej można spotkać siłownie plenerowe jak i wiele kilometrów atrakcyjny ścieżek rowerowych.
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz