Gdy chcesz otworzyć cukiernie – poradnik

Na wyrobu cukiernicze zawsze się znajdzie zapotrzebowanie, a w dzisiejszych czasach, gdzie coraz mniej osób ma czas na pieczenie domowych ciast, mała cukiernia może okazać się szczególnie ciekawym pomysłem na biznes. Jak w przypadku każdego biznesu tak i w tym istnieje pewne ryzyko, jednak jeśli dobrze wszystko przemyślimy i zaplanujemy możemy zdecydowanie zwiększyć swoje szanse na sukces. Oto kilka wskazówek na co warto zwrócić uwagę zakładając własną cukiernie.

Wyposażenie cukierni – podstawowe zasady

WYPOSAŻENIE CUKIERNICukiernia wcale nie musi być duża i bardzo nowocześnie wyposażona by miała szanse na odniesienie sukcesu. Tym co przede wszystkim zadecyduje o naszym sukcesie będzie smak. Wprawdzie gusta są bardzo rożne, jednak w ostatnim czasie coraz więcej osób poszukuje tradycyjnych rozwiązań i smaków i w tym powinniśmy upatrywać naszego sukcesu. Niemniej od tego w jaki sposób wyposażymy cukiernie będzie zależeć to jak szybko będzie się ona rozwijała. Według www.piekarnie24.pl na stanie prywatnej cukierni powinny znaleźć się takie rozwiązania jak:

  • piec cukierniczy,
  • lady chłodnicze,
  • robot kuchenny,
  • wałkownice do ciasta,
  • blachy i formy.

Jak i rożnego rodzaju akcesoria. Jeżeli zależy nam na uatrakcyjnienie oferty naszej cukierni można pomyśleć o zastosowaniu takiego rozwiązania jak maszyna do wafli, dystrybutory lodów czy też maszyny do pralin. Zakup sprzętu tego typu to jednak całkiem spory wydatek, dlatego zanim zdecydujemy się na wzbogacanie oferty naszej cukierni warto trochę odczekać i sprawdzić jaki jest popyt na nasze słodkości.

Jak skomponować ofertę cukierni?

cukierniaJak już zostało wspomniane tradycja jest tym ku czemu powinniśmy kierować się zakładając własną cukiernie, należy jednak pamiętać o tym, że dużą część zamówień cukierniczych stanowią ciasta okazyjne i nie tylko ciasta. W związku z czym ważne jest to by w naszej ofercie znalazły się także dekoracyjne torty a jeśli mamy na stanie wspominane już maszyny do pralin, także i ozdobne praliny na prezent. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów jednak często okazuje się nie łatwe. Realizacja nieszablonowych zamówień na tory urodzinowe czy komunijne, to szansa na ogromny zyska, ale wielu cukierników popełnia tu błąd przekładając wygląd wyrobów nad ich smakiem, a to właśnie połączenie tych dwóch elementów gwarantuje sukces. Dodatkowo komponując ofertę swojej cukierni i przyjmując zamówienia pamiętajmy o swoich ograniczeniach.

Wybór odpowiedniej lokalizacji i reklama

cukierniaObecnie bardzo popularne jest otwieranie przy cukierni małej kawiarni, zwiększa to profity i szanse na odniesienie sukcesu, jednak w takim wypadku jeszcze ważniejsze staje się znalezienie odpowiedniej lokalizacji. W takim wypadku należy szukać miejsc często uczęszczanych np. na jakichś dużych osiedlach w centrum miasta itd. Minusem takich lokali i zakładania kawiarni od razu przy cukierni jest fakt, że lokale o takim położeniu są zdecydowanie droższe, dlatego zwykle zaleca się by na próbę najpierw otworzyć samą cukiernie, a jeśli jej wyroby będą cieszyły się dużym zainteresowaniem wówczas pomyśleć o przeniesieniu jej w inne miejsce i otwarciu kawiarni. Bez względu na to czy decydujemy się na otwarcie samej cukierni czy też cukierni połączonej z kawiarnia poza wyborem odpowiedniej lokalizacji bardzo ważne jest także właściwe wypromowanie naszego punktu. Konkurencja w branży wyrobów spożywczych jest naprawdę spora, dlatego należy stosować odpodobnienie rozwiązania reklamowe, by mieć choćby szanse na przyciągnięcie uwagi klientów. Poza popularnymi rozwiązaniami jak reklama w internecie czy ulotki, warto także zadbać o to by otwarcie naszej cukierni zostało zauważone. Zorganizowanie małego eventu z okazji otwarcia, ozdobienie cukierni balonami, mały poczęstunek, kupony rabatowe są to rozwiązania, które pomogą nam pozyskać klientów dość niskim kosztem.

Prowadzenie cukierni kwestie praktyczne

kartonowe opakowania spożywczePoza koniecznością wyposażenia cukierni musimy także liczyć się z koniecznością stosowania dodoatkowych rozwiązań, które narzuca nam sama specyfika branży. Można by tu chociażby wskazać konieczność stosowania systemów POS umożliwiających sprzedaż i kontakt z klientem, jak i kwestie z pozoru bardziej banalne jak np. kartonowe opakowania spożywcze, służące do zabezpieczenia wyrobów na czas transportu. Sformułowanie z pozoru zostało tu użyte ze względu na fakt, że te jakże proste opakowania to świetny sposób na reklamę naszej cukierni i warto go wykorzystać. Producent opakowań na ciastka i ciasta może zgodnie z naszym życzeniem zamieścić na kartonie logo naszej firmy wraz z jej adresem i numerem. Nie wpływa to zbytnio na koszt opakowań, a nam umożliwia praktyczne i dość skuteczne reklamowanie się. Ważne jednak jest w przypadku wykorzystywania tej metody reklamowej, by grafika zamieszczona na opakowaniach była interesująca i przykuwała wzrok, w innym wypadku nie będzie ona skuteczna.

Podsumowując

Otwarcie własnej cukierni w dzisiejszych czasach może okazać się całkiem trafionym pomysłem, miejmy jednak świadomość tego, że prowadzenie działalności tego typu wcale nie jest takie proste. Warto zatem najpierw zapoznać się nieco bliżej ze specyfika tej branży nim spróbujemy w niej swoich sił.

Dodaj komentarz